Právo odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího, který je spotřebitelem :
V souladu s § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí (postačí odeslat 14.den lhůty). Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží od prodejce ke kupujícímu. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. náklady spojené s navrácením zboží. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží.
Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek.
Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle o odstoupení od smlouvy.
Formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení ZDE
Odešlete prosím e-mailem na info@okmoto.cz , přibalte ke zboží a odešlete na adresu
Pavel Celta - OKmoto
Hradecká 68
74601 Opava
Česká republika
Zboží, které budete odesílat v rámci tohoto odstoupení, doporučujeme vracet v původním neporušeném obalu, zboží by nemělo nést známky použití, mělo by být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. Neposílejte zboží na dobírku. Doporučujeme Vám zboží pojistit.
Peníze za zboží a náklady na dodání zboží z internetového obchodu Vám budou vráceny převodem na Váš účet nejpozději do 14 dnů. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Byla-li snížena hodnota zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží, zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smluv :
Kupující není dále oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy ve smyslu ust. § 1837 občanského zákoníku:
- na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
- na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
- na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
Kupující (konečný zákazník/soukromá osoba - nikoliv právnická osoba) má právo objednávku, nebo její část, stornovat. V takovém případě musí prodávajícího včas, ještě před expedováním objednávky, informovat. Na pokrytí části nákladů spojených se zrušením objednávky, se kupující zavazuje uhradit poplatek ve výši 15% z ceny zboží, jehož objednávku chce stornovat, nejméně však 150Kč. Uhrazení poplatku proběhne na základě faktury vystavené prodávajícím. Veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené poplatky/smluvní pokuty) budou prodávajícím postoupeny partnerské firmě a budou vymáhány včetně všech nákladů s tím spojených.
Kupující odesláním objednávky souhlasí s obchodními podmínkami prodávajícího, čímž souhlasí a bere na vědomí, že každá objednávka je závazná (dle Občanského zákoníku § 2048-2052, zákon č. 89/2012 Sb). Pokud tedy objednávka zaslaná na dobírku nebude kupujícím (spotřebitel, podnikatel, právnická osoba) převzata nebo vyzvednuta, bude v každém případě prodávajícím vyžadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek ve výši 150Kč. Uhrazení poplatku proběhne na základě faktury vystavené prodávajícím. Veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené poplatky/smluvní pokuty) budou prodávajícím postoupeny partnerské firmě a budou vymáhány včetně všech nákladů s tím spojených.
Odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele/prodávajícího :
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se zákazníkem v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o "mimořádnou slevu" nebo "akci" nebo jiné označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic namísto čtyř, a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu.