Počet položek: 0 0,- Kč
změnit jazyk cz změnit jazyk sk

ZPROVOZNĚNÍ BATERIE FIAMM-AGM (STORM) BEZÚDRŽBOVÁ

Baterie řady STORM jsou hermeticky uzavřené a mohou být instalovány ve více polohách. Nevyžadují zvláštní údržbu.

AKTIVACE
Baterii je nutné aktivovat s dodanou kyselinou. Baterie je dodávána s oddělenou kyselinou, pro zaručení delší životnosti. Od okamžiku aktivace začíná životní cyklus baterie

Při aktivaci postupujte následujícím způsobem:

vykricnik.png Používejte pouze dodanou kyselinu.
- Uložte baterii na vodorovnou plochu a vyjměte ochranný plíšek (obr. 1).

vykricnik.png Nikdy neaktivujte baterii v prostoru motocyklu
- Ručně odstraňte ochrannou folii kyseliny (obr. 2).
- Vyjměte a uschovejte uzávěr (obr. 3).

vykricnik.png Nepropichujte nádobu na kyselinu (obr. 4).
- Otočte do svislé polohy nádobu s kyselinou (obr. 5) a přitlačte ji k baterii. Těsnění praskn a kyselina začne vtékat do baterie (obr. 6). Zkontrolujte výskyt bublinek, které se tvoří při proudění.
- Nechte nádobu ve svislé poloze nejméně 20 minut (obr. 6).

vykricnik.png Pokud se bublinky nevytvářejí, lehce rukou poklepejte na nádobu.
vykricnik.png V žádném případě neodstraňujte nádoby s kyselinou až do úplného vyprázdnění
- Po celkovém vyprázdnění nádoby s kyselinou lehce poklepejte na nádobu, aby vytekly i případné zbytky, poté opatrně nádobu vyjměte (obr. 7).
- Použijte uzávěry nádoby na kyselinu pro uzavření otvorů baterie (obr. 8). Silně zatlačte na všechny otvory, až do vyrovnání (obr. 9).

vykricnik.png V žádném případě neodstraňujte uzávěr.

NABÍJENÍ
Po aktivaci je baterie připravena pro použití. Proveďte instalaci do motocyklu. Ve vyjímečných případech může být nabíjecí napětí baterie nižší než 12,6 V. V tomto případě je nutné baterii dobít.
Nejdříve připojte kladnou svorku (obr. 9) polarity baterie a poté zápornou svorku polarity baterie.
vykricnik.png Nepřesahujte maximální uvedený prou a 24 hodin nabíjení.
Při použití nabíječky baterií postupujte i podle příslušného návodu k použití.

Baterii lze nabít jedním z následujících způsobů:
1) nabíjení s neproměnlivým napětím
- 14,4 - 15V po dobu 6-24 hodin
2) nabíjení s neproměnlivým proudem
- maximální nabíjecí proud se rovná 1/10 jmenovité kapacity baterie (např.u baterie s kapacitou 10Ah musí být nabíjecí proud max. 1A)
- doporučena doba nabíjení: 5-8 hodin.

Baterie je nabitá, pokud je napětí vyšší než 12,6V.

INSTALACE A PŘIPOJENÍ
- Očistěte a osušte baterii.
- Mějte vypnutý motor a všechny palubní přístroje. Vyjměte klíč za zapalování.
- Uložte baterii do příslušného prostoru.
- Očistěte případně odmastěte kontakty a svorky.
vykricnik.png Nejdříve připojte kladnou svorku baterie a poté zápornou svorku. Připojení musí být pevné, jinak může docházet k přechodovým odporům ( špatné dobíjení a startování).
Zkontrolujte správné připojení k eletrickému systému a dokonalé utažení případných šroubů pro připevněné baterie.
Svorky baterie před oxidací a korozi ochráníte přípravkem MOTOREX - Accu Protect nebo CRC - Battery pole protect

DEMONTÁŽ
vykricnik.png Nejdříve odpojte zápornou svorku baterie a poté kladnou svorku baterie.

UPOZORNĚNÍ
vykricnik.pngVYHNĚTE SE CELKOVÉMU VYBITÍ BATERIE. U NĚKTERÝCH SOUČÁSTÍ MŮŽE DOJÍT K DEFINITIVNÍMU POŠKOZENÍ BATERIE. POKUD NEBUDETE MOTOCYKL POUŽÍVAT DÉLE JAK 3 MĚSÍCE (např. přes zimu) JE POTŘEBA BATERII ODPOJIT A PRŮBĚŽNĚ DOBÍJET.

Vložit komentář

Jméno a přijmení
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek
opiště kód
antispam
     více informací